6 december 2007

Små bekymmer och dyra julklappar

Just nu har jag ett stort konsertbekymmer: Gå eller inte gå på Bruce Springsteen den 5 juli på Ullevi. Bror har två biljetter över, och den ena vill han ge mig i födelsedagspresent/julklapp. Så då behöver vi bara betala en. Men jag vet inte hur jag ska göra, visst vore det kul att se honom igen, men det känns som tre gånger räcker. Det är som Winnerbäck, den konsertkvoten är fylld.
Herr H tror att jag kommer ångra mig framåt sommaren, när det börjar närma sig, om jag säger nej. Det tråkiga är att det är sittplatser, när det är Bruce och Ullevi ska man ju stå! Jag har redan varit på en bra Brucekonsert där, då jag stod så jäkla nära. Det finns nog ingen konsert som kan mäta sig med den. Det tråkiga iofs var att Herr H inte var där. Måste lyssna på nya skivan, sen får jag se. Göteborg är alltid fint på sommaren, och det är trevligt att träffa familjen, så det är ju en bonus. Men det kan man göra utan Bruce. Eller?

Det verkar som det blir en dyr jul. Datorn håller på att lägga av, precis som DVD-spelaren och micron. Och vi som så gärna hade velat ha en ny kamera.

Imorgon spelar Laakso på kåren i Gävle.På lördag är det Party för kulturen i Ljusdal. Det vore kul att gå på det.Och på juldagen spelar Per Persson på folkan i Bollnäs, tillsammans med Love Antell. Dit ska vi.

Inga kommentarer: